torsdag 10 december 2009

Rapport från Jpopcon 2009

För tredje året i rad åkte jag och mina kamrater till Valby, Danmark och J-popcon!
J-popcon är ett av de äldre manga/anime-konventen i Danmark och det största i landet av sin sort. Det är alltid en kul upplevelse, inte bara att nörda kring bland cosplayare, manga och Tv-spel (etc.) men även att träffa sina vänner och få nya ^^

Think Inks Diana, Amanda, Nat och Fanny <3
Nästan hela Think Ink (utom yngsta medlemmen) var på plats och sålde fanzine! Dels våra egna fanzine, men även studions gruppfanzine. Alltid lika kul att få träffa sina läsare och prata med människor! :D Dessutom har jag det glädjande beskedet att meddela att mitt fösta fanzine "Pappi Löv - Love Hurts" (titlen skapades över ett år innan jag var medveten om att det fanns en svensk serie vid det namnet) - sålde sitt hundrade (100) ex!! :D Lycka och glädje!! Tack alla som supportat mig!

En av J-popcons största attraktionen är dess cosplaytävling.
Undertecknad steg givetvis upp till kamp med sina kamrater som karaktärer ur mangan/animen Black Lagoon (av Rei Hiroe) (bifogade bilder längre ner). Var övernöjda med allas insats. Rent ut sagt; fan vad GRYMMA vi var!! X))
Vinnarna av årets WCS (world cosplay summit) var "Kingdom Hearts - Halloween Village Version"-paret. De får äran att representera Danmark i Japan i sommar under världsmästerskapet i cosplay! Häftigt!

Black Lagoon cosplaygruppen :D
(Catta som Roberta, Bengt som Boris, jag som Balalaika, Nat som Eda, Amanda som Sawyer, Johan som Mr.Cheng)
Svensk serietecknare som rysk maffiaboss! XD
Tack för i år!
Ser fram emot nästa år då vi givetvis kommer att vara på plats igen! Med nya fanzine och ny cosplay! <3

1 kommentar:

Frida Ulvegren sa...

"Dessutom har jag det glädjande beskedet att meddela att mitt fösta fanzine "Pappi Löv - Love Hurts" (titlen skapades över ett år innan jag var medveten om att det fanns en svensk serie vid det namnet) - sålde sitt hundrade (100) ex!! :D Lycka och glädje!! Tack alla som supportat mig!"

LÄGG AV! Menar du att två serietecknare från Staffanstorp har hittat på s-a-m-m-a titel oventandes om varandra???!! Nu heter ju hans nya Puppy love och inte Pappi löv i och för sig. men ändå lite stört...