fredag 19 juni 2009

090619 - Rapport från Republiken Serieskolan

Så har man äntligen fått* de tjusiga fotona från den ännu tjusigare utställningen (som jag hoppas att ingen av er missade!)

(*=från den alltid lika outtröttliga fotografen (pappa))
Undertecknad med Markus Backlund, klasskamrat på Serieettan (Kvarnby FHSK, Malmö). Här säljandes fanzine.
Klassen delades in i olika färger (röd, svart, gul och grön/blå). Sedan fick vi komma fram till en geografisk plats utifrån vår färg.
Jag var i den gula gruppen.. Vi valde att ställa ut våra alster i en "Arisk Öken". XD

Den grön/blå delen.

Besökande Natalia Batista njuter i det röda rummet :3
(här spelades det space:ad rymdmusik).


Min "färg-grupp";
Markus Backlund, Anders Skoglund, jag och Hannah Oredsson.
<3



Det var allt för den här gången.
För tillfället har jag uppehåll från serietecknandet. Jobbar i mataffär på dagarna och på kvällarna sliter jag med min nya cosplay (Cersei Lannister från George R.R. Martins bokserie "A Song of Ice and Fire) till Finncon i juli.
Harebra! <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Fanny ska gå tvåan med mig! HURRA! KÄRLEK!

Förresten, du hade helt rätt om USA. Vilket folk! Jag är helt lamslagen och överlycklig, de är ju fantastiska!!! <3 Vi flyttar dit Fannybejbi!