torsdag 13 augusti 2009

090813 - Finncon och Serieskolan

Hoppas att alla haft en härlig sommar! :D

Själv har jag bla. infunnit mig på Finncon (http://2009.finncon.org/) i Helsingfors, Finland i juli. (samt passat på att hälsa på finsk släkt och vänner)

(jag och mina kamrater med Mr.Martin (mitten))

Det var en oförglömlig upplevelse! Vilket konvent! Mellan 6-9 TUSEN besökare och hur mycket cosplay som helst! Dessutom hade de välkända fantasy/sci-fi författare närvarande. Bla. en personlig favorit; George R R Martin, författare av "A Song of Ice and Fire" (om du inte redan läst dessa rekomenderar jag dig dem varmt! ^^) Jag och mina kamrater cosplay:ade från dessa böcker och fick tillfälle att möta och tala med författaren vid flera tillfällen under helgen. Sikken grej!


(Nat (från min studio) och jag -iförda cosplay- säljandes fansin)

Min studio Think Ink Studio samt våra kära kamrater Nosebleed Studio fanns på plats i deras "artist alley" och sålde fansin till höger och vänster. Jag älskar att vara på konvent och sälja fansin! Det är så kul att möta folk och höra deras kommentarer, se deras reaktioner. (även om de inte alltid köper något) x3

I övrigt kan jag meddela att jag kom in på Serieskolan i Malmös (Kvarnby FHSK) andra år! Jaaaa~~ Jag ser verkligen fram emot det. På måndag fortsätter så alltså kampen om serietronen och läsarnas hjärtan! *dramatisk pose*

Tyvärr har jag även under sommaren jobbat mycket (på mataffär) samt gått igenom en personlig kris, vilket resulterat i ytterst begränsat tecknande. Men, jag är på god väg ur den, och ser mycket fram emot hösten med nya möten och kreativa yttringar!

Inga kommentarer: